niedziela, 13 lutego 2011

Nowy telefon, kontakty w starym - jak przenieść?

Taki problemik zaprzątał przez chwilę mój umysł ostatnio. Córka dostała nowy telefon z Androidem, rzecz jasna. Wybór padł na SE Xperia 8; całkiem zgrabny i przydatny w bogactwie funkcji, które mogą jej się przydać na studiach.

Kontakty jednak miała w starym telefoniku; było to popularny Samsung Corby. Jak je przenieść? Wyjścia są w zasadzie trzy:


  • spisać na kartce i wpisać ręcznie do nowego telefonu. Żartowałem oczywiście :)
  • przenieść kontakty z pamięci telefonu na kartę SIM. Niektóre aparaty mają taką funkcję (Corby ma). Pamiętać należy, iż przeniosą się tylko podstawowe dane, czyli imię, nazwisko i jeden numer telefonu. Wszelkie dodatkowe (email, pozostałe numery telefonu) nie zostaną na karcie SIM zapisane. W nowym telefonie należy wybrać funkcję kopiowania kontaktów z karty SIM do pamięci słuchawki,
  • trzecie rozwiązanie to skorzystania z narzędzi w chmurze. Tutaj polecam www.upvise.com Ja to zrobiłem w następujący sposób - zainstalowałem program z powyższej strony w wersji JAVA. Za jego pomocą wyeksportowałem do konta na Upvise kontakty. Na stronie zrobiłem eksport kontaktów (jest taka możliwość) do formatu CSV, który następnie zaimportowałem do konta na Gmail (w sekcji "Kontakty"). Skorygowałem ew. niedokładności, a resztą zajął się sam telefon z Androidem, który pobrał wszystko jak należy. Można oczywiście także zainstalować w telefonie aplikację Upvise w wersji na Android, iPhone, WM, inne i w ten sposób pobrać kontakty do nowego telefonu.

7 komentarzy:

  1. Ja polecam zwykła synchronizację za pomocą Sync ML którą to wspierają kontakty Gmail i większość urządzeń mobilnych, klientów pocztowych .

    OdpowiedzUsuń
  2. Tutaj jednak telefon źródłowy był z JAVĄ wyłącznie. Czy da się Sync ML zastosować w tym wypadku?

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę że jeśli nie przez ustawienia telefonu to przez jakąś dołączoną aplikację do telefonu. W ręku nie miałem tego sprzętu, ale w specyfikacjach jest wymienione "Sync ML" przy modelu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja synchronizuje swojego Sony Eryka mimo, że młody nie jest za pomocą instalowanej aplikacji na komputerze :) Synchronizuje średnio co tydzień :)
    W przypadku utraty komórki [tfu, tfu] wszystkie numery są w kontaktach Google z poziomu Gmaila.

    OdpowiedzUsuń
  5. W Nokii to nie takie proste; Nokia coś kombinuje i utrudnia sprawę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem jak to wygląda w przypadku konkretnych modeli, ale z tego co mi wiadomo to nokia wspierała ten sposób przenoszenia kontaktów, kalendarza od początku zaistnienia takiej możliwości w serii biznesowej tej marki.

    OdpowiedzUsuń