sobota, 12 marca 2011

Chmura mnie zawiodła

Naszła mnie smutna refleksja. Otóż chmura (Cloud computing) mnie zawiodła... Pisałem w moim buzzie, iż potrzebowałem skorzystać z usługi ScreenToaster, przy pomocy której chciałem zrobić krótki film z mojego komputerowego pulpitu do wpisu na blogu o kopiach bezpieczeństwa. Serwis ten sprawdzał się kiedyś doskonale; korzystałem z tego i miałem tam parę zrobionych filmików do moich lekcji Moodle.



Niestety - serwis przestał się odzywać. Skończył się i tyle. Poszperałem w internecie i znalazłem potwierdzenie tego smutnego faktu... :( Jako zarejestrowany użytkownik oczekiwałbym jakiejś zbiorowej informacji na pocztę o planowanym zamknięciu serwisu; niestety nic nie dostałem. Prześledziłem profil ScreenToaster na Twitterze i Facebooku - ten pierwszy zatrzymał sie juz dawno w aktualizowaniu wiadomości; na drugim zaś wszystkie pytania obserwatorów pozostały bez odpowiedzi... Po prostu - prawie z chwili na chwilę serwis przestał być dostępny. Nie została zaproponowana żadna opcja pobrania swoich filmików przez dawnych użytkowników, tak więc wszystkie przepadły (miałem tam kilka, ale mniejsza już z tym...). Być może autorom zabrakło motywacji, cierpliwości lub przeszacowali swoje możliwości finansowe i nie byli w stanie utrzymać swojej pracy... Ok - można to zrozumieć, jednak brak końcowego wsparcia dla swoich użytkowników oraz zwyczajnej informacji jest trudny do zrozumienia. Tym bardziej dziwne, iż byli prawdopodobnie najlepszą tego typu usługą on-line. Tymczasem - porzucili  ją... Mogli chociaż dać info - "chcesz odzyskać swoje pliki? tutaj je masz po dolarze od sztuki" :)

Przy tej okazji przypomniałem sobie o ostatniej wpadce Google'a - wielu użytkownikom poczty Gmail z dnia na dzień zniknęła  poczta. Podobno ktoś tam od nich źle zaklikał to i owo, tak więc poczta powiedziała swoim userom "goń się", jak napisał na twitterze jeden z moich followersów :)

Cóż - postęp technologiczny jest ogromny. Chmura (Cloud computing) to przykład nowej idei pracy, za którą stoją profesjonalne rozwiązania serwerowe, szybkie łącza i kapitalne efekty pracy programistów. Niestety - najsłabszym ogniwem ciągle zostaje człowiek, który poprzez swoje ludzkie wady to wszystko może najzwyczajniej w świecie popsuć, zniweczyć, porzucić, etc...

Przeciwności techniczne można tą lub inną drogą przezwycięzyć; ludzkie bariery są natomiast często nie do pokonania...

Moje zaufanie spadło...

p.s Link do ScreenToaster - www.screentoaster.com Może kiedyś zacznie ponownie działać...

p.s 1 - Chmura według IBM'a - http://www.ibm.com/smarterplanet/pl/pl/cloud_computing/visions/index.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz