poniedziałek, 7 marca 2011

Kawowe kapsułki

Od jakiegoś czasu pijamy w domu kawę w kapsułkach. Okazuje się, iż wielu moich znajomych nieufnie podchodzi do tego typu pakowania zawartości napoju. Sądzą, że jest to jakaś sztuczna lub chemiczna forma kawy, czy też jakieś podobne mają wyobrażenia :) Nie dziwię się - dla mnie też była to kiedyś nowość. Tymczasem jest to typowa, prawdziwa kawa mielona, dobrze sprasowana i zamknięta w hermetycznych kapsułkach. Ilość tej kawy to 70-80 gramów - w zależności od rodzaju. Mamy tutaj do wyboru kawę 100% arabica lub mieszankę arabica i robusta. Arabica to delikatny smak, robusta zaś dodaje intensywności, jest bardziej gorzka i zawiera troszeczkę więcej kofeiny. Więcej o kawie arabica i robusta przeczytać można np. w tym miejscu.

wnętrze kapsułki

Nie jestem znawcą kawy, niemniej jednak sprawdzając różne wersje kapsułek wybrałem kilka z systemu Caffitaly (bo okazuje się, iż są też inne systemy - niekompatybilne ze sobą...), które zdecydowanie mi smakują. Oczywiście do przyrządzania potrzebujemy dedykowanego urządzenia. Popularnym jest Cafissimo od Tchibo, gdzie zasadniczo kupować możemy zestawy kaw poprzez ich sieć dystrybucji (sklepy Tchibo oraz Internet). System Caffitaly to jednak nie tylko Tchibo - istnieje włoski rynek kapsułek, które pasują do urządzenia i które poszerzają wybór oraz intensywność smaków. W Polsce jednak można je dostać wyłącznie poprzez Internet, m.in. Allegro. Ja jednak znalazłem dystrybutora, który jest niedaleko mojej pracy, tak więc odbierać mogę kawę osobiście:) Podobnież rynek urządzeń jest znacznie szerszy, niż ten jeden, który proponuje Tchibo. Widać, iż system jest popularny i każdy może wybrać coś od siebie.

różne smaki kaw

Kawa parzona jest pod różnym ciśnieniem - od typowej plujki, poprzez crema (100% arabica), aż po espresso (arabica + robusta). Przykładowe wideo z YouTube:



Generalnie - polecam. Warto posmakować. Korzystając chociażby z punktów Tchibo lub gdzieś u dystrybutora Caffitaly można zapoznać się z kawą. Smacznego :)

p.s nie mylić kapsułek (kawa zmielona) z saszetkami (typu 3-in-1; czyli chemią)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz